Lezing 29 oktober 2019

Dyslexie, dyscalculie en AD(H)D anders bekeken

Is dyslexie, dyscalculie en AD(H)D echt een handicap voor je leven, zoals vaak wordt gezegd? 

Herken je dit bij jezelf of bij iemand in jouw omgeving?

    Moeite met lezen, rekenen, schrijven, spelling, plannen of klok kijken.

    Snel afgeleid, moeite met concentreren en/of uitstelgedrag.

Vaak zijn degenen die worstelen met dyslexie of dyscalculie creatief, fijngevoelig en goede waarnemers. Maar op school, studie of in het werk komt dat er allemaal niet uit. Elk leerprobleem heeft een negatieve invloed op het zelfvertrouwen, je doet je best, maar het lukt maar niet en je begrijpt niet waarom. 

Zicht op leer- en gedragsmogelijkheden.

Dyslexie en dyscalculie hebben alles te maken met hoe iemand denkt en leert. Ik geef je in deze lezing inzicht in de manieren waarop mensen met (vermoedens van) dyslexie, dyscalculie en AD(H)D denken, leren en werken. Hoe je met deze problematieken kunt komen tot leren. En dat je het wél kan. Zodat je ervaart en voelt dat je goed bent zoals je bent, met jouw eigen kwaliteiten. Voor je eigen persoonlijke ontwikkeling, of om een ander mee verder te kunnen helpen. 

Ik neem je graag mee in een andere manier van kijken naar deze problematieken.

Lezing 30 oktober 2019

Laat niemand je vertellen dat je een stoornis hebt!

Herken je dit bij jezelf of bij een ander?  

Als volwassenen kamp je met de symptomen van dyslexie, dyscalculie of symptomen van ADHD (druk in je hoofd, vol hoofd, onrustig gevoel, dubbele afspraken, afspraken vergeten). 

Het kan zijn, dat je zelfs negatieve reacties krijgt van je omgeving. Zij komt altijd te laat op afspraken. Het lijkt wel of hij niet hoort wat ik gezegd heb. Fouten in de teksten die je aanlevert. Je hebt het gevoel dat anderen je niet begrijpen. Voordat je het weet wordt je steeds meer onzeker. 

Je gaat zoeken op het internet. Je gaat jezelf identificeren met de diagnose. En voordat je het weet, BEN JIJ DIE DIAGNOSE!! 

Wil jij:

    optimaal tot je recht komen?

    werk, een studie gaan doen waar jouw kwaliteiten goed benut worden?

Mooi, want tijdens deze lezing geef ik toelichting over hoe jouw brein werkt. Hoe jij optimaal gebruik kunt maken van jouw manier van kijken naar de wereld. Hoe jij goed gebruik kunt maken van jouw diagnose als talent. En je dit niet als een ziekte ziet, die we moeten bestrijden. Maar juist als vaardigheden waar anderen veel van kunnen leren.

Ga staan voor jouw talenten. 

Data en aanmelden:

Lezing woensdag 29 oktober 2019

van 19:30 – 21:00 uur (inloop vanaf 19:00 uur).

 

Locatie:
Praktijk den Hoogen
Mgr. Borretstraat 43
5375 AB REEK

De toegang is gratis.

Aanmelden

Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding
en meer informatie via de mail.

 

 

Lezing donderdag 30 oktober 2019

van 19:30 – 21:00 uur (inloop vanaf 19:00 uur).

 

Locatie:
Molenrand 2
5421 VZ Gemert

(Ingang Taxicentrale v. Helvoort; trap (links) richting eerste verdieping.

De toegang is gratis.

Aanmelden

Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding
en meer informatie via de mail.